28 April 2011

Bila Terdesak


Pernah merasa terdesak... err.. bukan tersedak yer!
Nak jadi cerita semalam mak dan ayah pulang ke kampung, lama tak ziarah orang tua katanya. Lepastu ayah ajak mak pergi supermarket. Mak cerita time tengah masukkan barang dalam kereta tiba2 datang seorang wanita usia dalam lingkungan 40 an membawa sesuatu dalam beg plastik warna oren datang dekat dan cakap camni...

Wanita tak dikenali : "kak.. nak beli sayur bendi tak kak. 1 plastik ni saya jual RM5 jer kak. Esok saya nak bawa anak saya ke hospital. Anak saya kena operation :("
Mak : "ok, boleh lah saya beli 1 plastik."
Wanita tak dikenali : "Akak beli 2 plastik lah. Saya jual 9 Ringgit"
Mak : (mak kata dia dah touching dah.....mak tengok kat ayah)
Ayah : "Ambil lah duit ni, saya bayar lebih buat tambang pergi hospital."
Wanita tak dikenali : "Terima kasih kak, terima kasih bang.. terima kasih banyak2"....dan berlalu pergi.....
Ni lah sayur bendi nya.

Choppp... Korang pernah tak kena camni. Korang rasa ni betul ke tak? Hurm... kalau betul tak apa lah, dia berusaha jugak cari rezeki.. Kalau tak betul.. Hurm... tak apa jugak lah sebab dia tak buat kerja lagi teruk kan. At least dia tak mencuri, tak jual body......

Ayah dan mak pesan : Kalau kita senang jangan sombong, Kalau jumpa orang dalam kesusahan, jangan tak tolong.
Oke lah, ude doakan "Semoga anak dia selamat menjalani pembedahan lah. Aminn."

2 comments:

  1. eh kesiannya..pnh jgk skali dulu tp dia jual jagung...

    ReplyDelete
  2. erm..kesian kan, xpe lah, kita sama2 membantu ;)

    ReplyDelete

 

sarasafran™ Copyright © 2013 Idea by Mysara